mandag den 2. januar 2017

Nye huer og nyt på pindene.

Godt nytår til jer alle - jeg håber I også kom godt og sikkert ind i det nye år. Vi havde en sjov aften sammen med gode venner. Inspireret af en veninde pakkede jeg gaver ud, som jeg fik fra jeg blev født i 1964 og frem til jeg sagde stop i 1984....20 juleplatter har ligget på loftet indpakket og aldrig været brugt...de var gaver fra min fars faster, som troede de ville være en investering for os...nu kom de på nytårsbordet til forretten og det så fint ud :-)


Det er ikke blevet til så meget strik som ønsket i juledagene, men lidt er færdigt...jeg er blevet færdig med Camilla Vads Dip Dye jakke - den skal lige vaskes før den kommer med her. Desuden er det blevet til en ny hue til mine traveture med Freja...Emma blev så glad for den jeg strikkede sidste år, så den har hun fået ;-) denne er strikket i merinould fra Knitting for Olive i mellemgrå og med limegrøn pompom.


Jeg brugte kun 1/2 delen af de to nøgler garn, så der blev til en beanie hus til gemalen også...

I dag var min sidste feriedag i denne omgang....jeg har nydt dagen med at sætte nyt strik i gang, da der var tømt i kurvene!!!! og det er jo vildt...jeg har kun gang i KAL fra Geilsk, men er altså ikke så vild med det, så det afventer lige hvad der skal ske...hmmmmm...


Der blev tjekket bøger...mange bøger,,,,og valget faldt på Samvittighed fra Knitting Fools i tynd uld fra Rasmilla i farven burgundy


samt en kjole, Susse, af Helga Isager i Cottonwool og tynd Alpaca i meleret grå.


Så er jeg klar til januar og skolestart igen ;-)







6 kommentarer:

  1. Så fint at du endelig fikk brukt juleplattene dine da, bordet ble jo riktig fint:-) Ønsker deg og dine et riktig godt nytt år! Klem Marianne

    SvarSlet
  2. Fine huer - og den grønne kvast er altså prikken over iet. Godt valgt :-) Fantastisk at have "ren" strikkekurv og mulighed for at starte nyt op. Glæder mig til at se dem begge.

    SvarSlet
  3. Den hue er ret fantastisk, og spændende ting du sætter gang i.
    Godt nytår til dig.

    SvarSlet
  4. Vakre farger grå og grønn dusk... jeg liker.
    Jeg ønsker deg og dine riktig god 2017. Ha masse glede med
    strikking og fantastiske inspirasjoner. HILSEN fra Viola

    SvarSlet
  5. Det var da en enormt god ide at bruge juleplatterne til opdækning. Og bordet blev flot. Spændende ting du er startet ud med 👍

    SvarSlet
  6. Det er godt nok en kæk hue med den limefarvede dusk - super skøn :-) Jeg har brugt nogle farvede Bjørn Wiinblad platter på samme måde - så bliver de da brugt til noget fornuftigt :-) Godt nytår, Lilli :-)

    SvarSlet