tirsdag den 14. februar 2017

Samvittighed

Gennem årene har jeg fulgt Anette Danielsen på forskellige workshops og udstillinger, købt hendes bøger og strikket adskillige modeller herfra. Og jeg har været vild med dem - ihvertfald langt de fleste..
Da bogen Knitting Fools kom sidste år sukkede jeg...for hvor er der bare mange skønne heri...


Samvittighed faldt jeg for med det samme...nok især fordi der er snoninger, som er en af mine favoritter, og som ofte er en del af AD´ stil.


Her er modellen fra bogen, hvor snoningerne er tydelige...men jeg kunne slet ikke forlige mig med en ribkant hertil forneden på krop og ærmer....så min blev med ændringer her.


Som det ses her er den let taljeret, og jeg har videreført det lille bikubemønster fra halskant forneden.


Smuk smuk halskant


Og så er den strikket i det blødeste lækreste uldgarn fra Rasmilla


i farven Burgundy, som jeg bare forelskede mig i, da jeg shoppede hos hende i efteråret.
Det er en tynd uld, og jeg har derfor strikket med to tråde.
Nu skal jeg lige på jagt efter nogle lette og fine knapper hertil, og så blogger jeg den igen senere, når fotografen er til stede.. sikker på den bliver et hit ;-)

Forleden var jeg til den hyggeligste strikkecafe i Hønsestrik. Jeg vidste der var startet udsalg ugen før, og var sikker på alt spændende var solgt (og jeg skulle ikke have noget...!!) Men det var svært at få p-plads, så jeg trængte til lidt trøst efter lang tids jagt herpå og garnet lå lige da jeg kom ind af døren...hvad kan man gøre andet end KØB...og det gjorde jeg så.;-).
Nemlig dette smukke garn fra Lana Grossa, Cloud, som var sat ned til 1/2 pris og i den smukkeste vinterhvide farve...perfekt til en lækker poncho eller sweater....suk...bliver så lækkert...


Nu må jeg videre med mine nye projekter...jeg er gået en anden -og helt ny vej - og har for første gang valgt grønne farver - og det endda til hele to projekter, men mere om dem i næste indlæg.

5 kommentarer:

  1. Den samvittighed bliver bare så smuk. Og en god detalje du har tilføjet kanten forneden. Du har ret. Der er så mange fine modeller i bogen - jeg har slet ikke fået taget hul af dem endnu. Men det kommer, det kommer . Ja det var da helt utroligt hvad der skete i Hønsestrik forleden. Vi var vist mange, der sket ikke skulle have noget 😳 Og hvem kan modstå et godt tilbud i lækkert garn 😉

    SvarSlet
  2. Hvor er den blevet skøn. Glæder mig til at se, hvilke knapper du finder 😀

    SvarSlet
  3. Sikke en skøn trøje og du har ret der er mange gode modeller i den bog.

    SvarSlet
  4. Der er så mange skønne modeller i den bog! Din Samvittighed er smuk.
    Det er altså farligt at komme forbi Hønsestrik... de sødeste piger og det skønneste garn... man er jo i knibe! Glæder mig til at se hvad du strikker af skyen....

    SvarSlet
  5. Det er en flot farve, du har valgt og Rasmilla garnet er bare skønt - den er garanteret lækker blød :-) Jeg er stadig ikke faldet for bogen - men efterhånden som jeg ser modellerne strikket op kan det jo være, jeg falder for en af dem. Nu er det jo heller ikke ligefrem fordi der mangler noget på to-do-listen ;-)

    SvarSlet